fbpx

Facebook

Wat is Facebook

Het social media platform Facebook is by far de grootste en de oudste van alle sociale media platformen. Facebook is een platform waar verschillende doelgroepen op aanwezig zijn, de meest dominante groep gebruikers van Facebook zit tussen de 30 en de 60 jaar oud.

U kunt Facebook gebruiken om in contact te komen met bekenden, uw vrienden. Of u kunt als bedrijf vind ik leuks verzamelen en zo meer krediet/status aan uw bedrijf geven in de online wereld. Op Facebook kunt u van alles doen, van het delen van berichten en foto’s tot spullen verkopen in de marketplace en netwerken met gelijkgestemden in een van de vele Facebook groepen.

Het beste deel van de onderschatting en misgunning van mensen is de blik op hun gezicht wanneer ze zien dat ze het helaas mis hadden. Blijf Werken Aan Je Dromen & Doelen!

Als je wilt meespelen in 2021 dan moet je een online strategie hebben en actief zijn op social media.

WAAROM IS SOCIAL MEDIA ZO BELANGRIJK

Ik hoor u al denken, maar waarom is social media nu zo belangrijk en hoe gaat mij dat meer geld opleveren. Want laten we eerlijk zijn, meer geld, meer omzet en meer winst zijn altijd (een van)de grootste doelsteling(en). Met social media kunt u vier hele belangrijke dingen doen, die veel geld kunnen opleveren, die anders een stuk moeilijker waren.

  1. Rechtstreeks met de klant praten
    Door middel van DM’s heb ik persoonlijk als jonge jongen van 18, met bedrijfsdirecteuren gesproken van grote namen in Nederland. Dat lukt je niet zomaar en op geen enkele andere manier dan via social media.  

    “Ik stelde een vraag en kreeg direct antwoord van de hoogste baas van …… in Nederland.” Dat is fantastisch! Ik zou geen andere/betere manier weten, waarop ik toen der tijd(een jongen van 18) de aandacht/tijd had kunnen krijgen en waarop ik direct  in contact had kunnen komen met de directeur van grote ondernemingen.
  2. Content delen(boodschap overbrengen)
    Social media is by far de makkelijkste manier, om de ideeën van uw bedrijf en de maatschappelijke standpunten naar voren te brengen. We moeten er naartoe dat als ik(een neutrale klant) op uw website of een van uw social media kanalen kijk, ik gelijk zie wat de vibe en de missie van het bedrijf zijn. Het voordeel van social media is dat u uw standpunt/missie/doelstelling doormiddel van content op social media erg makkelijk naar uw publiek/(mogelijke)klanten kunnen overbrengen, zonder dure tv-reclames of magazine-advertenties ervoor af te moeten sluiten. Puur door het maken van unieke content, kunt u laten zien wie u bent en waar uw bedrijf voor staat.
  3. Vertrouwen opbouwen
    Social media is de “ideale” plek om het vertrouwen bij uw (mogelijke) klanten op te bouwen. Hoe meer u voorbij komt op hun telefoons, tablets of computers, hoe meer affiniteit mensen vaak onbewust met een bepaald merk krijgen. Hoe vaak heeft u wel eens moeten kiezen tussen 2 of meer verschillende producten? En u koos voor die ene die u op tv gezien had, omdat dat vertrouwelijker en bekender voelden. Met social media kunt u ook nog eens heel goedkoop uw boodschap overbrengen. Oftewel, het creëren van een band met uw (mogelijke)klanten is erg belangrijk voor uw bedrijf.
  4. Naamsbekendheid
    Social media is de makkelijkste manier om de naambekendheid van uw bedrijf te vergroten. Het is niet alleen de makkelijkste, maar ook nog eens de goedkoopste. Vergeet niet dat elke post van u door uzelf GRATIS reclame is. Als wij doormiddel van contentmarketing ervoor kunnen zorgen dat andere mensen/onze volgers/onze klanten …. gerelateerde content delen op hun verhaal, of social media pagina’s dan is dat GRATIS naamsbekendheid. Heel belangrijk is om te weten, dat onze volgers ook volgers hebben, de een wat meer dan de ander. STEL: We hebben 500 volgers, dan is ons bereik niet 500 volgers maar kan dat uitlopen tot wel duizenden mits mensen ons benoemen op hun accounts. Dat moeten we zien te bereiken middels contentmarketing. Het groeien van de naamsbekendheid op social media is sowieso de makkelijkste manier EN het is ook nog eens de goedkoopste.